streda, augusta 01, 2007

...polovica za nami alebo originalita nadovsetko...

...prazdniny sa prehupli do druhej polovice. sice sa na prezdniny nejako extra nepodobaju, vela prace, vela inych veci. ajtak je to ale prijemne leto, tradicne spestrenie zakovic za mnou. ani sa mi velmi nechce pisat, sedim v praci a pisem uz dobre dve hodky, rutinny ranny klientservis, ktory mi dnes sprijemnuje medialny mesacnik strategie. kto to niekedy cital vie, kto nie, nevie:-) mesacnik o reklame, prestupoch medzi reklamkami, novych trendoch, oprasovani starych terndov, hodnotenie kreativity a debility. osobne mam pocit ze ta kreativita je na slovensku celkom fajn, odhliadnuc od praskov na pranie a vloziek, ale stale mi pride dost provincna, napriek tomu, ze velka cast reklamnych, komunikacnych a medialnych agentur nesie privlastok pobocka zahranicnej agentury. casto sa jedna o prebrate kampane ktore uspesne zafungovali na rozvynutejsich trhoch, tak sa iba lokalizovali, najde sa par reklam aj autorskych a skutocne podarenych. nechce sa mi teraz velmi menovat a konkretizovat, je najde sa v roznych odvetviach (printove media, PR kampane, internet, zviachajuca sa in-game reklama, netradicne podpory predaja, rozhlas, TV, net...da sa). v globalno lokalnom meradle sa ale vela prevratneho nedeje. poslednu dobu sa ale par agenturam podarili slusne haluze, kreativne hlavy prisli s rovnakym napadom, v rovnaky cas, iba graficke prevedenie sa mierne lisilo - vyuzitie velkej plochy na velkych obytnych domoch, zvacsa stien bez okien, kde reklama tvorila fasadu s oknami a ludmi. celkom pekne, rozhodne to dodalo tym domom pestrost, akurat ze to iste navrhli dve agentury a to iste je uz na SVK stary napad velmi davno zrealizovany pre spolocnost Coca-Cola. Dnes som si precital o Mitickej a Fatre. Obe maju nove flase. Nove etikety. A novy slogan. A obe vo svojom novom slogane podporuju pitny rezim. Obe mineralne vody sa pysia strukturou vhodnou na kazdodenne pitie. Obe naraz. Divne, velmi divne. Ale budiz (nie Budis), na slovenskom medialnom trhu aspon takato perlicka ked uz nic ine. Ked raz budete mat cas, precitajte si niekedy Strategie. Fakt zaujimave. Akurat je uplne jedo aky mesiac si vyberiete, pretoze je to stale o tom istom:-P

momentalne nepocuvam nic